skärp mig!


Ja nu får jag se till att skärpa mig *ooh, det påminner mig om att man kanske ska lägga kamerabatteriet på laddning?*
vad har vi gjort?
inget mer annorlunda än vanligt ;)



På kvällarna myser vi som vanligt! ;)



men! fröken Saga Carolina är svår att få ett kort på, hon är lite ofokuserad kan man säga ;)
*fyndigt värre haha!*



Det är inte lätt när hon bara kan sitta still i 1 hundradels sekund pga. Pampers rundformade blöjor!

*mahaa en till* :D




När vi inte myser på kvällarna har vi fullt upp med att shoppa mössor xD



Så fin så! Ja jag vet att vi sa INTE rosa men vad fasiken!

Alla bra-iga mössor är det antingen Hello Kitty på *skrikrosa*

eller så är de 'Baby-blåa' inte för att det är något fel på blått men! det är såna färger som människor absolut tolkar det som att hon skulle vara en pojke om hon hade en sån...

Vaddå? det finns ju vita, svarta, gråa gröna!
Ja! men! De är alldeles för stumma, varma eller för tjocka!

Så det fick bli en Rosa mössa med blommor på! det var den enklaste, bästa och tunnaste mössan utan att behöva ge sig på Fiskemössesolhattarna!

En dum fråga bara?
Varför är sommarens solhattar för flickor såna! Det är FULT! dessutom är de knall Rosa!
Det spelar ingen roll hur söt unge man har, man lyckas iaf inte komma undan med en sån!

På pojk-avdelningen på H&M hittade jag en jääätte tuff mössa med skärm på.
Men då var vi där igen, baby-blått... Svart också visserligen men om man vill ha en låt säga Rosa, Grå, Grön, Röd eller varför inte GUL sån. Finns det då?! NÄE!

uh *upprörd* hade vi inte kommit längre i världen och ordnat till det där med unisex?!
NÄE! för bebisar ska vara gulliga och söta i baby-blått och baby-rosa!

Det går säkert att ordna med en unisex-mössa men! jag tänker inte lägga ner MASSOR med pengar på en mössa som hon iaf bara kan ha i 1½-2 månader!

Så det så!

H&M bra pris 30:- för den mössan, synd bara att de köns-genneraliserar!





Så här hittar man för övrigt sin guldklimp när man bara vänt ryggen till en millesekund!
haha söt nöt!



Dagens Sambognäll!

Om man tar ner ren tvätt från tvätt-ställningen *vi pratar om max 5 plagg*
Viker man åtminstonde inte ihop det då innan man lägger dem i en hög?

och kanske, kanske går in med dem i skåpen?
nej nej, strunt i viket och lägg dem i en hög där de Absolut inte ska vara!

En sak är säkert Jag tänker INTE stryka!



*fniss* vilken härlig blogg det här blev ;D

Wine, Wine! I want som rice with that wine! :D

Det är underbart att vara jag i bland!

Nu ropar disken och tvätten sen ska Jag och Saga ut i Vår-solen! UNDERBART! :D

Baii Baii!

Kommentarer
Postat av: farmor

haha ja det var en härlig blogg..Sagas mamma har ju en symaskin så det är ju "bara" att hon syr en mössa åt Saga i den färg som nu passar..mamman o pappan...

2009-03-25 @ 11:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback