Filosofia...


Vad ska man säga?
Jag vet inte...
[det känns så onödigt]

Det känns onödigt att ens behöva förklara,,
Så jag funderar på att låta bli överhuvudtaget...

Det kanske inte är meningen att vi ska vara vänner eftersom att du tröttnat säger du...
Jag tycker du tröttnar väldigt fort...
Jag kan inte vara alla till lags jämt...
Tråkigt [som för övrigt verkar vara ett återkommande ord] att du tar det personligt...

Det är många som kommer i skymundan av mina vänner...
Det kan ha och göra med att jag har barn nu...
Så tyvärr, familjen är viktigare....
Jag har faktiskt hellre en bra relation till familjen än till vännerna om jag nu måste välja...
Vilket jag tyvärr verkar få göra ibland....

Det är ett litet känsligt ämne för mig det här.
Det bottnar ganska djupt....
Att behöva välja är inte min starka sida....
Jag vill ofta, gärna jämt vara alla till lags, räcka till åt alla...
För att kunna göra det måste vissa tyvärr vänta, kan de inte det så får det vara.
Så känner jag...
Det känns inget vidare att behöva resonera så men det är inte så mycket jag kan göra åt det...
Man behöver inte vara en "rocket scientist" för att kunna räkna ut den ekvationen....

Jag försöker att fördela mig själv längs med "besökslistan" om man nu få/kan kalla det så...
Det resulterar oftast i att vissa människor får vänta längre än andra, 
Det råkar inte bara ut för mina vänner utan tråkigt nog familjen också, men vad? hur ska jag göra?
Det är inte lätt, och jag begär inte att alla ska förstå men man kan väll iaf försöka?!



Nä nu har Filosofia skrivit klart om det för i dag!



Saga sover middag nu, det är skönt efter att hon varit lite kinkig.... 



Nu ska jag förslagsvis sätta på kaffe, röka och sedan diska....



Ha det så bra.... Eller nå´tt... 





Kommentarer
Postat av: Yasumi

Det är så det är när man skaffar barn.

Tiden räcker inte till alla gånger.

Framförallt inte till en själv [vilket är väldigt viktigt]

Jag tycker du ska bli lite "ego" och göra vad DU vill, när DU vill.

Ta resten sen, vänner får faktiskt vänta.

Mår man bra själv, blir man även en gladare mamma.



Puss hjärtat!

2009-05-11 @ 08:00:29
URL: http://yasumi.blogg.se/
Postat av: Mia S Ericsson

Fia, vad som är viktigaste är DU och SAGA. Passar det inte för andra så då får det vara. Du är du och vad andra tycker oc tänker är upp till dem , men det är dina val och dina beslut oavsett vad ( detta har din mor bankat in i huvudet på mig engång i tiden som jag har verkligen tagit lärdom av ) Tänker på dig. Kramar till er båda. // Mia

2009-05-11 @ 11:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback