Jahopp...

Jag borde skriva något vettigt men det är ju inte alltid det lättaste.
Det skulle blivit skrivet något vettigt om det inte hade varit för att det är kaos i skallen,
saker som borde vara självklara för andra är inte så självklart för mig.
Tankarna krockar och när jag väl börjar närma mig en lösning så är det något som slår käpparna i hjulet!
Tillbaka på noll!

Det borde vara enkelt, valen borde vara självklara men sån tur hade jag inte den här gången.
Tankarna kan nog inte redas ut fören jag har alla fakta.

Men, det visste jag ju redan.

Jag tycker inte om det här! jag gillar inte att sakna koll på saker som handlar om ens framtid.
Alla svar jag söker borde stå någonstans!
Då menar jag verkligen alla! Det borde finnas en "här hittar du allting själv-bok"!

Jag tycker inte om att behöva fråga myndighetspersoner om saker som rör min framtid!
Det går inte att lita på såna, för i själva verket vet de lika lite som jag även om de påstår sig vara experter!

Tyvärr är det så med de flesta myndigheter!

Det här betyder alltså att jag vill ha ALLT på papper!
Har jag inte läst det så finns det inte!
Får man hjälp av någon vill jag ha dennes namn.
Eller som det fiffiga systemet FK har: Chatt! Jag behöver nödvändigsvis inte lita vad som sägs där men då kan jag iaf få en kopia vad som har sagts så jag kan hänvisa till det om det skulle bli något strul!

Nackdelen med detta maniska beteendet är ju självklart att jag sitter timtals framför datorn och går igenom ALLA faktabanker jag kan hitta just för att verkligen kunna säga att jag har tagit reda på det jag behöver och det står där *pekar*

Så ska det ju självklart inte behöva vara!
Men *stort utropstecken* jag knäpper hällre någon annan på fingrarna än att bli knäppt själv!

Hahaa... Det blev visst något att läsa iaf :)

Jaja, totalkaos i skallen brukar resultera i såna här inlägg --,








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback