Filosofia igång igen!

Jag har läst runt i måånga bloggar idag!
Jag hittade några som var mycket intressanta.

Det pratas mycket om respekt och acceptans...
Vad betyder det här för vissa människor?

på något sjukt sätt så ska vissa respekteras och accepteras men de i sin tur kan inte acceptera och respektera?
hur kommer detta fantastiska fenomen sig?
Varför fungerar människan så?
Det är lite som att :allt ditt är mitt och det ger du faan i?!


många pratar om att man inte ska titta bakåt utan titta framåt, men ibland måste man få titta bakåt för att förstå det som kan tänkas hända framåt.

Vissa vill att man inte ska titta bakåt utan omfamna framtiden men ändå så ska de tycka hur saker ska vara direkt så fort man råkat omfamna framtiden lite... inte konstigt man backar eller?

Jag tänker ofta på D's baktid om man nu kan säga så?
vi pratar inte mycket om den tiden annat än 2 händelser som kommer upp... ofta...
Han har ett sår som bara är ytligt läkt men blöder som fan innuti...

Varför kan inte såna saker få bli förstådda?
Han liksom jag har många frågor, när ska vi få svar?
Jag har börjat få många av mina svar.
Men han då?
Samt alla andra inblandade.


Varför har vissa rätten att bete sig som svin men inte kan räkna med att få lite svineri och förvirring tillbaka?

Det här är mina tankar, antaganden och slutsatser. Inga som jag har delat med D eller D delat med mig..
Endast mitt initiativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback